Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketSæt cursor i celle og derefter enter

 Besvar Besvar
Forfatter
Chrome Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 07.Nov.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Sæt cursor i celle og derefter enter
    Sendt: 07.Nov.2019 kl. 12:51
Jeg importeret noget data fra en CTS platform kaldet "Historian". Filtypen dette kommer i, er en csv tekstfil.

Har som sagt importeret det til excel, men der er nogle tomme celler, som jeg skal have udfyldt, så jeg kan lave grafer. Dette kan jeg normalt gøre ved at markere kolonnen, trykke F5, vælge "special", trykke på "Blanks" og derefter O.K. Så er alle blanke felter markeret, hvorefter den kan tage værdien ovenfra på den måde.

På nogle af de sidste kolonner siger den dog, at der ikke er nogle blanke felter, selvom der er blanke felter. Der er hverken mellemrum derinde eller noget som helst.
Tallene står til venstre i cellen, hvor tal plejer at være til højre.
Hvis jeg dobbelt klikker på cellen, så cursor'en kommer ind i cellen og derefter blot trykke enter, så bliver cellen "normal" igen og et eventuelt tal rykker til venstre.

Jeg har prøvet at ændre format, men dette ændre ikke noget.

Hvordan kan jeg lave en makro, som vælger alle celler, én efter én, i en kolonner og trykker enter?
Til top



Til top
Skovgaard Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 13.Aug.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 169
Accepteret svar Accepteret svar
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07.Nov.2019 kl. 13:57
Hej Chrome,

Jeg oplever ofte samme udfordring, når jeg importerer data. Så bliver nogle tal anset som tekst.

Jeg løser dette ved at markere hele kolonnen og trykke Data -> Text to Columns (kører igennem og vælger general), det plejer at virke for mig.
Den normale "formater celle" (Ctrl+1) virker ikke i disse situationer...

/Skovgaard
Til top
Chrome Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 07.Nov.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07.Nov.2019 kl. 14:12
Fedt.
Tak :-D
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk