Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketsum

 Besvar Besvar
Forfatter
dann Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 27.Sep.2019
Land: danmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: sum
    Sendt: 08.Okt.2019 kl. 10:47
Hej
Jeg har uploadet mit ark. Jeg har 50 faner, som repræsenterer en uges bogføring i en kassebog. Jeg ønsker at kunne få en samlet sum for året, alle 50 faner, baseret på kontonummer. Kontonumre i column B varierer fra uge til uge, dog med mange gengangere, og jeg ønsker at lave et ark 51 hvori jeg løbende samler årets totaler for hvert kontonummer fordelt på kasse ind og ud(column E og F) samt bank ind og ud (column J og H).
Håber på hjælp, mvh Dann  uploads/2535/excelforum.xlsx
 
Til top



Til top
dann Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 27.Sep.2019
Land: danmark
Status: Offline
Point: 15
Accepteret svar Accepteret svar
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08.Okt.2019 kl. 18:42
Tusind tak. Super hjælpClap
Til top
Hans K. Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 04.Apr.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1410
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08.Okt.2019 kl. 13:29
Du svarede aldrig på tredjesidste og sidste indlæg i tråden


Hvorfor ikke i øvrigt?

Derfor har jeg igen indsat en brugerdefineret funktion PreviousSheet i celle F44 og H44 i alle ark 2:50

Herudover har jeg indsat formler som genererer det du efterlyser i nærværende tråd. Jeg har kun gjort det for ark 1:3 (for testformål). Du må selv gå ind i Name Manager og i feltet "Refers to:" ændrer du tallet 3 til 50.



Til top
dann Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 27.Sep.2019
Land: danmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08.Okt.2019 kl. 14:39
Hej Hans
Det var bestemt ikke for at være uhøflig. Havde løst problemet ved at indsætte='1'!G45 osv i alle ark. Forlod tråden og skrev at jeg havde fået svar, så ikke at du efterfølgende havde skrevet. Kan godt se at din løsning var mere elegant, men mine evner i excel er ganske begrænsede, hvilket også ses af følgende. Tak for dit svar og løsning. Jeg er dog fortabt mht hvor jeg finder name manager og hvordan jeg implementerer din løsnng fra det uploadede kopiark til min egentlige kassebog.
Mvh Dann
Til top
Hans K. Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 04.Apr.2019
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1410
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08.Okt.2019 kl. 17:21
Citat: dann dann skrev:

Hej Hans
Det var bestemt ikke for at være uhøflig. Havde løst problemet ved at indsætte='1'!G45 osv i alle ark. Forlod tråden og skrev at jeg havde fået svar, så ikke at du efterfølgende havde skrevet. Kan godt se at din løsning var mere elegant, men mine evner i excel er ganske begrænsede, hvilket også ses af følgende. 

[Hans] Men med '1'!G45 skal du jo rette arknavnet i alle ark 2:50. Det skal du ikke ved brug af PreviousSheet, der er en såkaldt brugerdefineret funktion lavet i programmeringssproget VBA. Du kan se koden ved, når du står i et af filens regneark, at trykke på Alt+F11 (to-tast kombination). Tryk på Alt+F11 igen for at gå tilbage til regnearket.


Tak for dit svar og løsning. Jeg er dog fortabt mht hvor jeg finder name manager og hvordan jeg implementerer din løsnng fra det uploadede kopiark til min egentlige kassebog.
Mvh Dann

[Hans] Name Manager er hvis du bruger engelsksproget Excel. Hvis du bruger dansk Excel hedder det Navnestyring. Tryk på Formler på Båndet og herefter på Navnestyring. Jeg har rettet 3 til 50 i vedhæftede fil, så det behøver du ikke spekulere mere på. Hvordan du implementerer løsningen - du starter i ark Total, indsætter alle forekommende kontonumre fra celle B7 og nedad. I ark 1 begynder du nu bare at bogføre. Det er sådan set alt hvad der er i det.










Til top
dann Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 27.Sep.2019
Land: danmark
Status: Offline
Point: 15
Accepteret svar Accepteret svar
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08.Okt.2019 kl. 18:42
Tusind tak. Super hjælpClap
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk