Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketTælle datoer sammen

 Besvar Besvar
Forfatter
Allan Knudsen Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 23.Maj.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Tælle datoer sammen
    Sendt: 23.Maj.2013 kl. 13:50
Hej
 
Jeg har en opgave.
Jeg har en liste med fortløbende datoer og i listen forekommer den samme dato flere gange. Det er en registrering af indkomende opgaver og der kommer flere opgaver ind samme dato.
 
1. Kan jeg få listet hvor mange opgaver der er kommet ind pr. dato? Jeg har prøvet lidt med en FREQUENCY formel, men det vil ikke som jeg :-)
Formålet med dette er at ende op med en liste som kun indeholder datoen en gang, og så viser hvor mange gange den forekommer. (det er ikke en mulighed at sortere i den oprindelige liste, den skal bevares som den er)
 
2. Når det så er gjort, vil jeg gerne have excel til at retunere hvor mange opgaver der er kommet ind, dags dato, i en celle.
 
Håber det giver bare lidt mening :-)
Til top



Til top
sorensen Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 19.Okt.2012
Status: Offline
Point: 516
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Maj.2013 kl. 22:36
Kan du ikke bare lave en kolonne med datoerne, og så bruge tæl.hvis I kolonnen ved siden af?
Til top
rassten Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger


Medlem: 26.Okt.2010
Status: Offline
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25.Maj.2013 kl. 16:11
1. som Sørensen skriver, kan du lave en lang liste med dato mulighederne og i kolonne ved siden af have en =tæl.hvis formel.
Men hvis du ikke har brug for alle dage men kun de datoer som relevante, kan du bruge funktionen "Avancerert" filter son findes på fanen "data" for så stadig at bruge Sørensen "tæl.hvis" formel

2. her kan du bruge "=TÆL.HVIS(A2:A138;IDAG())", hvor A2:A138 er mit område med datoer, du ændre selvfølgelig bare området så det passer dig.
VH rassten

Arbejde excel 2010
Privat excel 2010
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk