Forfatter |
Emne Søg Emne funktioner
|
Flemming
Forum Begynder
Medlem: 28.Nov.2014
Land: DAnmark
Status: Offline
Point: 6
|
Emne: Farveskift hvis dato er dags dato Sendt: 28.Nov.2014 kl. 10:52 |
Hej
Jeg vil i et regneark med opgaver have datoen for deadline til at skifte fra hvid til gul bagrundsfarve 10 dage før deadline. og ved overskredet deadline skifte fra gul til rød.
Hvordasn skriver jeg koden?
Hilsen
|
 |
|
|
 |
excelent
Guld bruger
Medlem: 12.Apr.2011
Land: DK
Point: 2171
|
Sendt: 29.Nov.2014 kl. 19:28 |
I følgende eks. har jeg datoer i cellerne F2:F34 Marker første dato (F2) og vælg Betinget formatering/Administrer regel Vælg Ny regel og vælg "Brug en formel...." Indsæt formlen =F2<=IDAG() i formelfeltet og vælg formatet rød baggrund Indsæt formlen =$F$2:$F$34 i feltet gælder for Vælg Ny regel og vælg "Brug en formel...." Indsæt formlen =F2-10<=IDAG() i formelfeltet og vælg formatet gul baggrund Indsæt formlen =$F$2:$F$34 i feltet gælder for
|
Jeg anvender Excel 2016 DK. Hvad anvender DU ? HUSK TILBAGEMELDING !!!
|
 |
Flemming
Forum Begynder
|
Sendt: 01.Dec.2014 kl. 07:54 |
Hej Jeg benytter Excel 2010 i en engelsk version, men det skulle være det samme. Desværre får jeg ikke cellerne til at skifte farve fra hvid til gul 10 dage før dags dato, og ej heller fra gul til rød når dags dato er mere end værdien i cellen. Book1.xlsx
|
 |
sorensen
Guld bruger
Medlem: 19.Okt.2012
Point: 516
|
Sendt: 01.Dec.2014 kl. 14:33 |
|
 |
EXCELGAARD
Platin bruger
Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Point: 5479
|
Sendt: 01.Dec.2014 kl. 14:34 |
|
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg. Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
|
 |
EXCELGAARD
Platin bruger
|
Sendt: 01.Dec.2014 kl. 14:36 |
Heh, heh, Sørensen - der var du lige nogle sekunder hurtigere end mig
|
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg. Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
|
 |
EXCELGAARD
Platin bruger
|
Sendt: 01.Dec.2014 kl. 14:42 |
Men, det ser ud som om, vi har forstået opgaven forskelligt - i hvert fald får vi lige præcist det modstatte result af hinanden... ...tror du har ret i , at det skal være de "gamle" datoer, der skal formateres... ...men, nu har OP, da begge løsninger, at lege med
|
|
 |
excelent
Guld bruger
Medlem: 12.Apr.2011
Point: 2171
|
Sendt: 02.Dec.2014 kl. 17:50 |
Ja min virker nu godt nok, du skal blot have den betingelsen med rød øverst
|
Jeg anvender Excel 2016 DK. Hvad anvender DU ? HUSK TILBAGEMELDING !!!
|
 |
Bjarnehansen
Platin bruger
Medlem: 20.Nov.2011
Status: Online
Point: 5615
|
Sendt: 02.Dec.2014 kl. 17:56 |
excelent skrev:
I følgende eks. har jeg datoer i cellerne F2:F34 Marker første dato (F2) og vælg Betinget formatering/Administrer regel Vælg Ny regel og vælg "Brug en formel...." Indsæt formlen =F2<=IDAG() i formelfeltet og vælg formatet rød baggrund Indsæt formlen =$F$2:$F$34 i feltet gælder for Vælg Ny regel og vælg "Brug en formel...." Indsæt formlen =F2-10<=IDAG() i formelfeltet og vælg formatet gul baggrund Indsæt formlen =$F$2:$F$34 i feltet gælder for |
skal F2 ikke være > idag() for at være rød ?
|
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg. Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag. Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
|
 |
Flemming
Forum Begynder
|
Sendt: 03.Dec.2014 kl. 10:00 |
Tusind tak for hjælpen til alle ingen at de forslået virkede som jeg ønskede, men gav inspiration til at arbejde videre, og nu virke det som jeg beskrev i mit problem (se øverst)   Måske ikke den elegante måde, men det virker. Nu mangler jeg bare løse problemet med at blanke felter også bliver røde. Hilsen Flemming
|
 |
Bjarnehansen
Platin bruger
Medlem: 20.Nov.2011
Status: Online
Point: 5615
|
Sendt: 03.Dec.2014 kl. 17:31 |
skulle det 10 dage op til deadline ikke være gule og de dage efter deadline være røde ?
|
Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg. Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag. Med venlig hilsen - Bjarne Hansen - Microsoft 365 DK
|
 |