Hejsa
Jeg er en pige på 19 år, som søger en der kan hjælpe mig med at prøve at udarbejde et regnskabssystem i Excel, da jeg overvejer at starte egen virksomhed.
Inden der så bliver nævnt, en anden onlineløsning af regnskabsprogrammer, så er jeg fast besluttet på, at det skal bygges op i Excel - Både for at lære Excels funktioner og lære regnskab at kende.
Jeg tænker derfor at lave en række filer, som indeholder forskellige data under faner i hver fil, men skal kunne trække og opdatere data i de enkelte Excel-filer.
Jeg tænker f.eks. at lave følgene filer:
Lagerbeholdning.xlsx
Indeholder Varenr., Varebeskrivelse, Beholdning af vare, Indkøbspris, Købsmoms, Salgspris, Moms af salg, vægt, størrelse, link til foto.
Services.xlsx
Indeholder servicenr., Beskrivelse af service, timepris på service.
Kunder.xlsx:
Indeholder diverse kundeoplysninger. F.eks. Kundenr., Adresse, osv.
Salg: - Her tænker jeg at lave fanerne Tilbud, Ordrebekræftelse, Faktura, Forsendelse.
Først og fremmest lave automatiske oplysninger som dato.
Lave en en beregning på automatisk sæt en udløbsdato - Tænker på første hverdag ved 2 uger frem.
Lave et automatisk løbenummer som f.eks. tilbudsnummer.
Trække specifikke data om kundeoplysningerne, trække data fra lagerbeholdning, varenummer, beskrivelse osv / serviceydelse, priser og så beregne total pris, moms, fragt osv.
Disse dataer skal gemmes i fanerne, men med hver deres formål.
Såsom at udløbstid for tilbud, senest betalingsdato osv.
Når enten tilbud, ordrebekræftelse eller faktura er udfyldt, og filen er gemt med løbenummeret, med
med data trukket fra de øvrige filer, skal filerne opdateres. Dvs. hvis ordrebekræftelse eller faktura, skal det så reducere antallet i Lagerbeholdning.xlsx, skrive data i filerne Moms.xlsx og Regnskab.xlsx.
Tanken med fragt er at beregne vægt vs. PostNords tarif.
Størrelsen (bredde, højde, dybde) til beregning af GLS' tarif
Antal kolli til beregning af priser af Danske Fragt (Palle).
Osv osv.
Håber på gode svar, hilsen Tinka