Hej alle sammen
Jeg sidder og laver en opgave oversigt, og kunne i den forbindelse godt tænke mig at inddele oversigten i flere niveauer. Jeg har tre overordnede afdelinger. Disse afdelinger har 5-10 enheder under sig, og hver enhed har 3-10 personer tilknyttet.
Lige nu er excelarket inddelt sådan, at der er en kolonne der hedder "Afdeling", hvor man vælger en af de tre afdelinger fra en rulleliste, så er der en kolonne der hedder "Enhed", hvor ALLE enheder fremgår i en rulleliste, og så er der en kolonne der hedder "Ansvarlig" hvor samtlige personer fremgår i rullelisten. Alt er selvfølgelig i alfabetisk rækkefølge, men det er lidt besværligt at udfylde.
Jeg tænkte om der er en mulighed for at benytte LOPSLAG til at returnere lister? Eller om der er en anden måde man kan returnere en filtreret liste i arket?
Optimalt set skulle man gerne vælge en afdeling i rullelisten under kolonnen "Afdeling", og så skulle den filtrere rullelisten under "Enhed" så det kun var enheder, tilknyttet den afdeling, der optrådte på rullelisten (og ligeså med personer under kolonnen "Ansvarlig"). Er der nogen måde at gøre dette på?
På forhånd mange tak for hjælpen!