@JackJazz og @Hans K
OK - jeg prøver at
uploade mit Excelark her.
(Under forudsætning at I ikke skriger af grin... :-) Det er meget håndholdt det hele)
Forklaring:
Hver måned udfylder jeg 3 simple tal for en kunde på fanen STATUS.
De tal trækkes med over på fanen for den enkelte kunde. I dette tilfælde fanen AMG
Resultatet skulle gerne give, at jeg kan printe (PDF) det gråt markerede område som en rapport til mine kollegaer. 1 side pr. kunde som en samlet PDF.
Heraf er det vigtigt, at både celler i tabeller samt markeringer på diagrammer er tomme, hvis vi ikke er kommet så langt på kalenderåret. Hvis vi fx er i april, skal maj og fremefter fremstå blanke. Ja, det er for syns skyld, men stadig vigtigt.
Måneden "aktiveres" ved at notere et 1-tal i Kolonne B.
Mit problem består så I hvorfor diagrammet (Timepris pr. løbende måned 2020) viser de ej-aktive måneder som 0 og placerer en markering med det resultat. I stedet for slet ikke at placere en markering. Det trækkes fra Kolonne M (som igen trækker fra Kolonne Z - ja, det er håndholdt, men jeg har haft mange desperate forsøg frem og tilbage).
Jeg har som nævnt forsøgt mig med koden (" ") for at give et blankt resultat.
Se fx månederne november og december, som endnu ikke er aktiverede - men fremgår i diagrammet som 0,00 med røde markeringer.
Diagrammet er et helt almindeligt kurvediagram med skjulte linjer og indbygget mærke.
Det sjove er, at jeg har fået det til at virke på den blå stiplede linje (Gns. 2020) som trækker på data fra Kolonne AA. Den markering "vokser fremad" efterhånden som jeg aktiverer månederne i Kolonne B.
Prøv gerne ved selvsyn at ændre i Kolonne B og se hvad jeg mener.
På sigt skal jeg have ændret koden i Kolonne Z så den returnerer (#I/T) ved udregninger som ikke giver mening (nul divideret med nul fx). Så langt er jeg dog ikke endnu. Lige nu er det som nævnt visningen på diagrammet som er det store problem for mig.
Igen: Jeg bruger Excel på Mac og ikke PC, hvis det gør en forskel.
Håber I har gode idéer... :-)