HejJeg søger hjælp til opstart af et Excel til ressourceplanlægning, da vi ikke kan bruge MS Project. Jeg er ikke begyndt, da jeg tror, at det er lettere at hjælpe mig, hvis jeg ikke er begyndt.
Målet er:
Skal bruges til ressourceplanlægning, så
ingen har for mange opgaver ift. ledig tid
Skal
bruges til at forudse, hvornår næste opgaver kan igangsættes, så en opgave på
venteliste kan få et estimeret starttidspunkt at vide
Data:
Der er 3 teams med 7. ansatte i hver team.
Ud af de 21 er der 18 projektledere, der har opgaver, der skal styres og have et overblik.
Hvert projekt varer typisk 12 måneder med start og slut.
Hvert projekt har opgaver, der varer måneder.
Jeg vedlægger et billede af en kladde, som jeg har lavet med vandrette tidslinjer, der efterligner Project. Hvide celler er aktive og grå celler er kommende ouploads/1294/projektstyring.pngpgaver.
Kan I hjælpe mig i gang? Er der eksempler i arkivet, der kan vejlede mig.
Tak.