Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Filtrer m navngivent område - udvalgte kolonner

 Besvar Besvar
Forfatter
SBB Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 03.Maj.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 182
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SBB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Filtrer m navngivent område - udvalgte kolonner
    Sendt: 07.Aug.2024 kl. 15:35
Hejsa jeg roder lidt med, at ville lave noget Filtrer, men kun have udvalgte kolonner med fra et navngivent matrix-områder.

Jeg vil have kolonne 1,7,8,9,10 med i mit filtrerområde i fane nr 2 i vedlagte - nedenfor er copypasted, men "indramningen" kommer ikke med - så se filen. - det er det med FED fremhævet "Salgsfil" som er et navngivent område)uploads/852/Filtrer_Excelforum.xlsx:

Til top



Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 698
Accepteret svar Accepteret svar
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08.Aug.2024 kl. 09:22
Jeg tænker umiddelbart, at VÆLGKOL-funktionen kan give det, du ønsker (uden at have sat mig dybere ind i din lange SORTER/FILTRER-formel).

=VÆLGKOL(SORTER(FILTRER([resten af din formel]);1;7;8;9;10)
Til top
SBB Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 03.Maj.2013
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 182
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SBB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08.Aug.2024 kl. 09:49
Fantastisk - den virkede - vælgkol skulle bare indsættes lidt anderledes:

SORTER(FILTRER(VÆLGKOL(Salgsfil;1;6;7;8;9;10);(INDEKS(Salgsfil;;7)=I2)*(INDEKS(Salgsfil;;6)=I3)*(INDEKS(Salgsfil;;10)<>0)*((INDEKS(Salgsfil;;8)=I4)+(INDEKS(Salgsfil;;8)=I5)+(INDEKS(Salgsfil;;8)=I6));"Data mangler");4;1)
Til top
maxzpad Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 04.Aug.2016
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 698
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér maxzpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08.Aug.2024 kl. 10:09
Fedt at du fik det til at virke Smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk