Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til statistik og totalark

Besvar Besvar
Forfatter
jensjarken Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Medlem: 03.Nov.2012
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til statistik og totalark
    Sendt: 03.Nov.2012 kl. 00:11
Hej,

Jeg har ca. 50 separate projektmapper over mine medarbejderes timeregistrering, hvor de kan plotte ind i hvilken kategori de har brugt timerne. Dokumentet består således dels af timemængden samt i hvilken funktion denne mængde er brugt. Det kunne fx være en arbejdsdag på 8 timer, hvor 4 af timerne er brugt på skemalægning og de sidste 4 på salgsopfølgning.

Det jeg meget gerne vil have hjælp til - da jeg er ny indenfor excelopsætning - er et totalark, hvor jeg samler de separate medarbejderprojektmapper i en total. I denne total ville jer gerne kunne føre statistik over det samlede forbrug i kategorierne. Så vi kan se det samlede timeforbrug for alle medarbejdere i 'salgsopfølgning'. Hvordan laver jeg en makro, der automatisk genererer dette via separate excel-filer, så jeg ikke skal lave en ny total forfra hver måned?

Håber nogen kan give et par tricks. På forhånd tak!

Mvh Jens   
Til top

Til top
PI Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Medlem: 07.Mar.2011
Status: Offline
Point: 294
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09.Nov.2012 kl. 17:45
Hej Jens

Du kan formentlig gøre det forholdsvis enkelt.
Åben masterfilen. Åben det/de andre filer som du vil hente data fra.
Ved at svappe mellem filerne kan du indsætte cellereferencer på samme måde som du gør i én fil. Prøv!
Ved at gå ind under Data-Rediger kæder kan du se en en status/oversigt over alle de kæder/referencer du har oprettet mellem filerne (Smart)
Når du åbner materfilen spørger den om du vil opdatere eller ikke.
Mvh. PI / Excel 2010
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2025 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk