Stadig ikke... nej synes ikke helt, den kommer frem til det resultatet jeg gerne ville have..
Du har lavet en opdeling af tillægget.. Den skal bare regne det samme i begge celler P og Q, så sletter jeg bare den, som jeg ikke skal bruge... Det er nemmeste. Da der ikke findes en fast aftale eller praksis, for om det er 50% eller 100%
Den skal bare regne forskellen ud mellem I og V og i dette tilfælde er det 4,00 og den skulle kunne regne det uden en værdi i I.. da vi taler om en ekstra vagt.
Kolonne K, bliver nu også mærkelige og viser positive timer.. den skal ikke vise noget her...
Skulle man evt. fortælle den, at jeg ikke har vagt den dag, ved at lægge en ind 7:45 til 7:45, som så er 0.. ville den så kunne regne det ud
Alternativt...
Kunne man ikke lave formelen således, at den kun bruger værdier fra kolonnen I og kolonne V, både til afspd (kolonne K) og timer 50% (kolonne P)
V og P værdier vil altid være positive eller tomme
Formel til kolonne P (overarbejde)
Således af den siger V-I=værdi
Hvis ingen værdi i begge celler (V og I), skal den være tom
Hvis værdi i kun celle (V), skal den udregne således.. værdi fra V - tom celle/ingen værdi = værdien fra V
Hvis værdi en i begge celler (V), skal den udregne således.. værdi fra V - værdi fra I = værdi/tal kan både være positive og negative tal
Men vi ønsker kun at bruge positive værdier over 0,20, som resultater der skal vises..
eks.
V I Resultat kolonne P
tom tom = tom celle/viser intet resultat
8 tom = 8,00
8 8 = 0,00 og vises ikke, da det er under de 0,20
8 6 = 2,00
8 14 = -6 og vises ikke, da det er under de 0,20
8 9 = -1 og vises ikke, da det er under de 0,20
og så lige omvendt til Formel en til kolonne I (afspd)
Således af den siger V-I=værdi
Hvis ingen værdi i begge celler (V og I), skal den være tom
Der kan ikke forekommer tilfælde, hvor der kun er værdi i celle V
Hvis
værdi en i begge celler (V), skal den udregne således.. værdi fra V -
værdi fra I = værdi/tal kan både være positive og negative tal
Men vi ønsker kun at bruge negative værdier under 0,20, som resultater der skal vises..
eks.
V I Resultat kolonne P
tom tom = tom celle/viser intet resultat
8 8 = 0,00 og vises ikke, da det er over de -0,20
8 6 = 2,00 og vises ikke, da det er over de -0,20
8 14 = -6
8 9 = -1
Nicolai