Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flytning af data

Besvar Besvar
Forfatter
Birger Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Medlem: 29.Apr.2024
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Birger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flytning af data
    Sendt: 03.Jan.2025 kl. 17:39
Hej!

Håber, jeg har ramt det rigtige forum.

Jeg har modtaget en fil med data records i én kolonne. For at kunne bruge data til formålet er jeg nødt til at flytte hver anden record til en ny kolonne og samtidig fjerne den i den oprindelige kolonne. 

Jeg har uploadet en eksempelfil for at anskueliggøre opgaven.

Mon nogen er i stand til at komme med en løsning?

På forhånd tak.
Birger
Til top

Til top
Hans K. Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger

Medlem: 04.Apr.2019
Point: 1474
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans K. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04.Jan.2025 kl. 07:54
Til top
Birger Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Medlem: 29.Apr.2024
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Birger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05.Jan.2025 kl. 01:16
Hej Hans!
Tak for dit forslag. Jeg kan få det til at virke på forskellige kolonner på det eksempel, du sendte. Men hvis jeg kopierer formlen ind i det aktuelle ark, får jeg den velkendte fejlmeddelelse med fejl i formlen, og jeg kan ikke rigtigt gennemskue, hvor det går galt.
Måske har jeg i mit eksempel ikke udtrykt mig klart nok, så derfor har jeg uploadet  en klip af de aktuelle data. Originaldata skal gerne blive i kolonne A for kontrol, mens resultaterne kunne være i kolonnerne C og D, altså første datasæt i række 2 i C og næste i række 3 i D.
Selv prøvede jeg indledningsvis at eksperimentere med LIGE og ULIGE, og det virkede egentlig udmærket bortset fra, at jeg mellem hvert resultat fik en tom række, som jeg så måtte gå en længere omvej for at få fjernet, i hvert fald med det kendskab jeg har til Excel.
Måske du vil prøve at kommentere den fil, jeg har uploadet, så jeg måske kan få en idé om, hvordan det kan komme til at virke.
På forhånd tak.
Hilsen
Birger
Til top
Hans K. Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger

Medlem: 04.Apr.2019
Point: 1474
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans K. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05.Jan.2025 kl. 07:39
Til top
H_sønderskov Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Medlem: 18.Okt.2022
Point: 160
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H_sønderskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05.Jan.2025 kl. 15:15
uploads/2975/opdeling_med_markro.xlsm
Hej
Normalt ville man bruge en Makro til dette, det er en simpel kode der kan gøre dette, og der vil ikke være formler i felterne, programmet her flytter fra ark1 til ark2
godt nytårSmile
Til top
Krogsgaard Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Medlem: 26.Apr.2024
Point: 149
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 10:55
En lille tilføjelse til koden som H_sønderskov lavede, Det er i tilfælde af tomme rækker. Smile Godt nytår

uploads/3092/opdeling_med_markro_.xlsm

Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Niels Krogsgaard Otten
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2025 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk