Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHVIS funktion eller?

Besvar Besvar
Forfatter
teevee Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Medlem: 16.Mar.2014
Land: Randers/Århus
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: HVIS funktion eller?
    Sendt: 04.Maj.2014 kl. 11:06
Hej Dansk Regneark Forum,

Jeg sidder i de her dage og roder med lidt regneark, og er rendt ind i et spørgsmål.

Linke til ark > https://www.dropbox.com/s/ds5uxx8c6iqgcvl/Eksempel%20excel.xlsx

Jeg har derfor lavet en meget forenklet version af det regneark, som jeg bakser med.

Mit regne ark er delt op i 2 faner:

·         Filter <- Den som der er fokus på

·         Telefonbog <- Alle brugerne

Som kan ses i ”Filter” fane, er der kun skrevet data ind i ”fra”

Ville der være muligt for at oprette en ”Hvis funktion” på min filter fane ved Projekt, Center, Område og Navn?

Jeg tænkte af ”HVIS” funktionen i de 4 tommefelter i ”filter” fanen, skulle hedde noget alla-

Projekt: Hvis ”fra” adressen fra filter fane, kan findes under ”telefonbog” fanen ved ”Brugeradresse” skrives ”projekt” værdi fra samme række. Hvis ikke, skrives ”Falsk”

Center: Hvis ”fra” adressen fra filter fane, kan findes under ”telefonbog” fanen ved ”Brugeradresse” skrives ”Center” værdi fra samme række. Hvis ikke, skrives ”Falsk”

Område: Hvis ”fra” adressen fra filter fane, kan findes under ”telefonbog” fanen ved ”Brugeradresse” skrives ”Område” værdi fra samme række. Hvis ikke, skrives ”Falsk”

Navn: Hvis ”fra” adressen fra filter fane, kan findes under ”telefonbog” fanen ved ”Brugeradresse” skrives ”Navn” værdi fra samme række. Hvis ikke, skrives ”falsk”

Hvis man oplever ”Falsk” ville det selvfølgelig indikere, at medarbejder ikke er eksisterende i telefonbogen. Da den sammenligner efter mail-adressen.

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal formulere formlen eller om det er den mest praktiske ”funktion”, som jeg har valgt til opgaven.

Til top

Til top
HK Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Medlem: 25.Nov.2010
Land: Danmark
Point: 860
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05.Maj.2014 kl. 10:37
Til top
teevee Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder

Medlem: 16.Mar.2014
Land: Randers/Århus
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05.Maj.2014 kl. 11:50
Citat: HK HK skrev:

Er det sådan her

Lige præcis, den funktion virker mere logisk :)

·         Mange tak!

Hvad med hensyn til de steder hvor der ikke er en værdi i feltet og den indsætter værdien 0, hvordan får jeg Excel til automatisk at erstatte 0 med intet? (Altså blankt felt)

Til top
HK Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Medlem: 25.Nov.2010
Land: Danmark
Point: 860
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05.Maj.2014 kl. 12:00
Der er mange muligheder. Du kan bruge betinget formatering eller du kan bruge et brugerdefineret format som: 

_ * #.##0_ ;_ * -#.##0_ ; ;_ @_ 
Til top
EXCELGAARD Se dropdown
Platin bruger
Platin bruger

Medlem: 27.Dec.2012
Land: Denmark
Point: 5479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05.Maj.2014 kl. 12:30
Der er osse en indstilling under, ja, eh... Indstillinger, der hedder 'Vis et nul i celler, der har nulværdi'.

Fjern fluebenet i denne indstilling, og dine nuller vises ikke.

Indstillingen gælder kun for det aktuelle regneark, så alle andre steder kan du stadig se nuller.

Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2025 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk