Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketLave menu - bestillinger

 Besvar Besvar
Forfatter
TobyP Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 27.Jan.2011
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Lave menu - bestillinger
    Sendt: 27.Jan.2011 kl. 19:38
Hej forum.
 
Jeg har læst lidt herinde og kunne ikke rigtig finde noget. Hvis der allerede ligger en anden tråd med dette emne så sig endelig til :)
Jeg er ved at lave en slags menu for at lege lidt med Excel (jeg har en gammel version. Men har open office hvis det er bedre). I den første kolonne (B) er der nogle forskellige retter og drikkevarer at vælge imellem. I anden kolonne (C) står prisen på retten, i tredje kolonne (D) så står antallet man vil have og i den fjerde kolonne (E) står den samlede pris for den enkelte ret som man har bestilt (har man bestilt to af en ret der koster 20 kr. så står der 40 kroner). Nu vil jeg gerne vide om det er muligt at få en formel som kan samle alle de ting man har bestilt, skrive det i et felt (eller fordelt over flere), og så skrive den samlede pris ved siden af. Er det muligt?
Og hvis det er muligt kan man så også flytte bestillingen i et andet ark, nulstille det første ark og så når der kommer en ny bestilling så bliver den skrevet under den første i ark to? Sådan at man kan få alle de bestillinger der er blevet lavet i løbet af dagen og så regne totalen ud bagefter?
 
Mvh Tobias P
 
PS. Hvis jeg virker lidt langsom i vendingen så er det fordi jeg kun er 13. Men jeg skal nok kæmpe for at forstå det :)
På forhånd tak
Til top



Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Avatar
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31.Jan.2011 kl. 10:41
Hej Tobias,
 
Beklager ventetiden, dit indlæg havde forputtet sig lidt Wink
 
Prøv at se dette eksempel, måske det kunne hjælpe dig lidt på vej.
 
I systemet udfylder man menukortet, samt antal.
Efterfølgende klikker du på knappen og dit salg gemmes og lægges oveni dagens omsætning.
 
Husk at dette ark skal åbnes med makroer aktiveret for at virke
 
//Allan
Til top
TobyP Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 27.Jan.2011
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01.Feb.2011 kl. 16:05
Jeg siger mange tak. Jeg er først lige nået til makroer og har egentligt ikke kunnet finde et eksempel på hvad det var ;)
Men jeg siger mange tak. Du har været en kæmpe hjælp :-)
 
Mvh Tobias
 
Ps. Fantastisk forum :-) du er vist en af de mest aktive admins jeg nogensinde har set noget sted ;)
Til top
Allan Se dropdown
Forum Admin
Forum Admin
Avatar
Forum Admin

Medlem: 03.Feb.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 10330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01.Feb.2011 kl. 16:52
Hej Tobias,
 
Velbekomme, tak for din tilbagemelding.
 
Makroer er såmænd bare en programmeringsmæssig indgang til alle funktioner i Excel, der er stort set ingen grænser for hvad man kan lave når bare man har styr på makroerne (Eller VBA som det også kaldes)
 
I din fil, kan du holde tasten ALT nede mens du trykker én gang på F11, så kan du se den programkode jeg har lagt i dit ark.
 
Citat: TobyP TobyP skrev:

Ps. Fantastisk forum :-) du er vist en af de mest aktive admins jeg nogensinde har set noget sted ;)
Tak for feedback, det er dejligt du synes om forummet. Jeg kan egentlig bare godt lide at dele mine erfaringer med andre, derfor aktiviteten LOL
Jeg håber dog at flere på sigt også vil kaste sig over at emner, det vil give lidt mere bredspektret erfaringsgrundlag.
 
//Allan
Til top
TobyP Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 27.Jan.2011
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01.Feb.2011 kl. 19:14
Det er godt med sådan nogle som dig :D
Endnu engang siger jeg tak for tippet. Jeg vil begynde at tyde kodesproget og så vil jeg anbefale forummet til mine Excel bekendte ;)
 
Mvh Tobias
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk