Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketreturnering af sidste tal i en række

 Besvar Besvar
Forfatter
Preben Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 14.Jun.2011
Land: Dk
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: returnering af sidste tal i en række
    Sendt: 14.Jun.2011 kl. 13:54
I forbindelse med indtastning af lagertal, angives i toppen ugenr. for indtastning. Dette gøres for 80 enheder ( 1 fane pr. enhed).
Jeg ønsker i min oversigts fane med opsummeringer, også at kunne se hvilken uge der sidst er indtastet, på pågældende enhed.
 
I eksemplet ( se herunder)ønsker jeg at få returneret uge nr. i  "d1" for det er den sidste celle i række "a", der indeholder et tal.
(det er ikke nødvendigvis det største tal, da ugenr. i begyndelsen kan være uge 52, der så fortsætter til 1,2 etc.)
 
Jeg har forsøgt mig med Vopslag, slå.op og jeg kan bare ikke få det til at virke.
 
Forenklet version af mit regneark er...
 
kollonner  a              b      c     d    e    f   g     h    i    etc.
 
række
1      ugenr->           18    19   20   (blanke celer ca. 60 kollonner videre)
2      emne1             57     2    15
3      emne2             7      19   23
4      emne3             27    15  -3
5
 
Håber I kan hjælpe.
Til top



Til top
H_Frandsen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 12.Maj.2011
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14.Jun.2011 kl. 18:43
Hej Preben

Det er lidt svært at gennemskue, hvordan det præcist tænkes og hvordan "grundarkene" se ud.
har du mulighed for at kunne ligge et ark op men 3-4 emmer med indtastninger, med en yderlige forklaring.

Tror det måske kan bringe lidt lys over feltet.

Mvh
Henrik
Til top
PI Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 07.Mar.2011
Status: Offline
Point: 294
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19.Jun.2011 kl. 18:10
Hej Preben!
 
Det ser ud til at jeg har lidt af samme udfordring, blot med den forskel at jeg ønsker at finde en funktion som giver celleværdien som står i rækken med den nyeste dato. Jf. vedhæftede regneark (2003).
 
Er der nogen som kan give en hjælpende hånd?
Mvh PI
 
 
 
Til top
H_Frandsen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 12.Maj.2011
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19.Jun.2011 kl. 22:44
Hej PI

Jeg har forsøgt at lave et eksempel, godt nok i version 2010 men det skulle virke i din også.
Det havde været enkelte via en simpel maks funktion hvis Excel kunne genkende dit dato format direkte(mim kunne ikke). Du har benytte dig af ÅÅÅÅ.MM.DD. Excel i DK version bruger det omvendt eller via "-". Derfor har jeg lavet en konverteringskolonne hvor den konvertere til en  datoværdi udfra DD-MM-ÅÅÅÅ. Udfra denne kan Excel finde den højeste dato. For at undgå fejl har jeg sat datoen til 0 hvis kolonne C ikke er udfyldt.
Du skal være opmærksom på at det kræver du køre stringent format over hele dvs i din række 1 har du 1956 dette skal konverteres til ex 1956.01.01.

Mit forslag er dog hvis data alligevel er indtastet, at du benytte et direkte dato format. De betyder du undgår en konverterings kolonne


uploads/265/PI_1.xls

Håber det giver mening

//Henrik


Til top
PI Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger
Avatar

Medlem: 07.Mar.2011
Status: Offline
Point: 294
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20.Jun.2011 kl. 10:56
Hej Henrik!
 
Dit forslag ser ud til at give mening - meget enkelt og funktionelt. Jeg forsøger at implementere det. Mange tak!
Mvh. PI / Excel 2010
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk