Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketLave en liste med tekst imellem felterne

 Besvar Besvar
Forfatter
Janus Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 14.Jun.2023
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Lave en liste med tekst imellem felterne
    Sendt: 14.Jun.2023 kl. 08:26
Hej
Jeg er nybegynder i Excel, så mine evner er ikke helt på højde med mine forventninger :) Jeg tænker, mit problem er ret enkelt, men jeg har svært ved at knække det, så jeg håber, nogen her kan hjælpe.

Jeg har et regneark, hvor jeg gerne vil trække alle K-felterne (de indeholder tal) ud og koble dem sammen med tekst imellem. På denne måde: K2 or K3 or K4 osv

Jeg har egentlig fundet et par måder, som næsten fungerer - med SAMMENKÆDE eller ved at brevflette med et Worddokument og sætte det sammen der. Men jeg kan ikke få listen til at stoppe - forstået på den måde, at når den møder et tomt felt, skal den ikke længere skrive "or" og fortsætte listen. TEKST.KOMBINER synes at være en mulighed, men den lader ikke til at fungere på min Excel.

Er der mon nogen, som kan pege mig i den rigtige retning?
Til top



Til top
Janus Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 14.Jun.2023
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15.Jun.2023 kl. 13:34
Nogle gange hjælper det åbenbart at sige tingene højt - eller skrive dem ned. For nu fik jeg vist knækket nødden - i mine tidligere forsøg med brevfletning havde jeg misforstået brugen af "Hvis...så...ellers"-reglen.

Med en kombination af den og "næste post hvis" lykkedes det mig at få det ønskede resultat.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk