Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Automatisk beregning af normtid

 Besvar Besvar
Forfatter
tdje Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 26.Mar.2024
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tdje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Automatisk beregning af normtid
    Sendt: 26.Mar.2024 kl. 11:13
Hej

Jeg er i øjeblikket ved at udarbejde et ressource overblik, hvor jeg skal have lavet automatisk beregning af medarbejdernes normtid ud fra dags dato.

Jeg har flere medarbejdere, som har forskellige arbejdstider i løbet af ugen. Jeg vil ligeledes gerne have taget højde for helligdage. Der er jo en formel til beregning af antal arbejdsdage mellem to givne datoer, men kan man få Excel til at tage højde for hvilke ugedage der er tale om i den givne periode?

Nogle der har et godt forslag til hvilken retning jeg skal gå..??


Mvh
tdje


Til top



Til top
Jørgen Christensen Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 31.Jul.2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 307
Accepteret svar Accepteret svar
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen Christensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27.Mar.2024 kl. 11:20
Hej
Jeg tror ikke at der er en enkelt formel til det. Derfor har jeg oprettet to nye ark i din projektmappe.
På det ene ark, beregner jeg helligdagene i det pågældende år, og på det andet ark har jeg lavet en kalender, med normtiden for den enkelte medarbejder pr. dag.
Håber at du kan bruge det.
God påske
Jørgen
Til top
tdje Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 26.Mar.2024
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tdje Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03.Apr.2024 kl. 14:14
Tak for svaret Jørgen. 
Det var noget af det jeg selv var ude i, så med en god blanding af mit eget og dit opslag er jeg kommet i mål.Smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk