Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketvlookup spørgsmål

 Besvar Besvar
Forfatter
Lkivagten Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 24.Aug.2012
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: vlookup spørgsmål
    Sendt: 24.Aug.2012 kl. 16:32
Hejsa :)
 
Jeg har et lidt kringlet spørgsmål.
 
Kan man lave en vlookup funktion som udfra eet søge kriterie som giver flere svar og disse svar bliver vist
i hver sin textbox?
 
Jeg har en combobox1 som indeholder samtlige togstationer i DK - hvis jeg vælger f.eks "København H"
i combobox1 så bliver der søgt i arket "Fjern-bane stationer" og der skal så findes hvilke perroner/perronlængder
der hører til "København H". I dette tilfælde er der 9 perroner/længder og disse ville så skulle vises i 9 forskellige
textboxe. Problemet er (måske) at i mit "Fjern-bane stationer" ark hedder alle 9 perroner det samme i kollonne A
i arket men i kollonne B hedder de forskelligt. f.eks KOLLONE A3 : København H  - KOLLONE B3: 1 
(altså københavn h perron 1) og næste post hedder så: KOLLONNE A4: københavn h - KOLLONNE B4: 2  (altså københavn h perron 2) osv osv.
 
Da jeg jo helst ikke vil lave "København H 1" ,, "København H 2"  osv osv i min combobox men altså KUN vælge "København H" som overordnet valg og derfra få vist alle tilhørende perroner føler jeg at jeg støder ind i et problem ( jeg kan ihvertfald ikke finde ud af at få det til at virke :) ) - er der en løsning på dette?
 
Hvis det er svært at forstå min hensigt uploader jeg gerne min excel/vba fil så der kan blive sat "billede" på problemet.
 
På forhånd tak
/Jan  
Til top



Til top
excelent Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 12.Apr.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26.Aug.2012 kl. 13:49
ja prøv upload
Jeg anvender Excel 2016 DK. Hvad anvender DU ? HUSK TILBAGEMELDING !!!
Til top
Lkivagten Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 24.Aug.2012
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26.Aug.2012 kl. 22:13
Hermed min excel fil og et tilhørende forklaringsbillede som dog er på engelsk. Jeg har været nødt til t zippe min excel fil da den var større end de 500kb som var tilladt.
Til min Spid.xls fil hører der en masse billeder og tekstfiler til som jeg naturligvis ikke har uploadet men det giver nok en del fejl når de nu ikke findes sammen med excel filen - håber dog at filen alligevel kan give indblik i det nødvendige.
 
Jeg takker på forhånd for hjælpen og ser frem imod at lære endnu noget nyt indenfor excel/vba :)
 
Venlig hilsen Jan 
uploads/623/SPID.zip
uploads/623/Eksempel1.jpg
Til top
excelent Se dropdown
Guld bruger
Guld bruger
Avatar

Medlem: 12.Apr.2011
Land: DK
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21.Jan.2013 kl. 11:29
Beklager men jeg har desværre glemt denne tråd, hvis det stadig er aktuelt så prøv:
 
Private Sub ComboBox1_Change()
'Indsæt disse 3 i start af kode
Set Sh = Sheets("Fjern-bane stationer")
antal = Application.CountIf(Sh.Range("A2:A1231"), Me.ComboBox1.Value) ' antal af valgt station
fra = Sh.Range("A2:A1231").Find(Me.ComboBox1.Value, LookIn:=xlValues).Row 'række de starter
 
'og udskift dine VLOOKUP's med disse:
For t = 1 To antal
Me.Controls("pn" & t + 5).Text = Sh.Cells(t + fra - 1, "B")
Me.Controls("læ" & t + 5).Text = Sh.Cells(t + fra - 1, "C")
Me.Controls("bt" & t + 5).Text = Sh.Cells(t + fra - 1, "D")
Me.Controls("tb" & t + 5).Text = Sh.Cells(t + fra - 1, "E")
Next
 
OBS: Ret dine TextBox navne så de har ens format fx. Læ6 ret til læ6 så de er ens formateret
og test dine Stationsnavne for tomme mellemrum,- jeg fandt et tomt mellemrum i arket Fjernbanestationer "København H "  - tror det var i række 5 eller 6 - test alle, ellers kan du få problemer med at finde dem.
Jeg anvender Excel 2016 DK. Hvad anvender DU ? HUSK TILBAGEMELDING !!!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk