Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketFind første produktionsdato

 Besvar Besvar
Forfatter
SWH Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 28.Aug.2011
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Find første produktionsdato
    Sendt: 28.Aug.2011 kl. 20:44

Hej

 

Jeg har brug for hjælp til 3 formler til at regne ud hvornår der er behov for at produceret en vare.

 

Til info er det en pivottabel der hvor data står (kolonne E: à)

 

1: I "D2" vil jeg gerne have beregnet den første dag hvor der ikke er nok på lager. På en eller anden måde skal ordrene som står under dato-felterne "L2:W2" lægges sammen og når de overstiger værdien i ”G2” skal datoen skrives i "D2". I eksemplet er det den 23-8-2011. Da jeg skal "kigge" 4 uge frem kommer der derfor en hel del kolonner mere på. 

Hvis der ikke er ordre eller ordrene ikke overstiger beholdningen skal feltet være tomt

 

2: I "C2" vil jeg gerne have beregnet hvor mange styk der mangler den første dag hvor der ikke er nok på lager. Altså differencen mellem summen af ordre indtil første dag hvor der ikke er nok på lager og lagerværdien. I eksemplet mangler der 5 stk.

Hvis der ikke er ordre eller ordrene ikke overstiger beholdningen skal feltet være tomt

 
3: I "A2" vil jeg gerne have beregnet hvilken uge datoen i "D2" er.  eksemplet er det uge 34

Hvis der ikke er ordre eller ordrene ikke overstiger beholdningen skal feltet være tomt.

Jeg håber virkelig at der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig lidt på vej – på forhånd tak.

mvh Søren

Til top



Til top
HK Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger


Medlem: 25.Nov.2010
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 860
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29.Aug.2011 kl. 21:40
Måske følgende:
 
 
Hans
Til top
SWH Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder


Medlem: 28.Aug.2011
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30.Aug.2011 kl. 12:42
Hej Hans
 
Det ser ud til at virke - jeg vil teste det på alle mine data i løbet af uge.
 
Ind til videre takker jeg mange gange - der kommer måske et par opfølgende spørgsmål.
 
Mvh Søren
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2024 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk