Hjælp til arbejdsseddel
Goddag forum
Jeg vedhæfter 2 stk. ark:
Arbejdstid ugeplan
Arbejdstid ugeplan med normtid
De er rimelig ens, og kan man løse Arbejdstid ugeplan med normtid, så er den anden løst.
Jeg ønsker kun der bruges formler - ikke VBA, om muligt.
Man udfylder G2 som er den ansattes normale arbejdstid pr. uge. Dato (kolonne B), mødt (kolonne C) og fri (kolonne D).
Herefter skal Excel udregner arbejdstiden på datoen (kolonne E).
Det synes jeg fungerer OK.
Det er meningen i F12 at alm. minutter med 60 enheder pr. time omskrives til 100 enheder pr. time. Formlen er minutter/60*100 f.eks. 43 minutter delt 60 gange med 100 giver 71,66666 hvilket afrundes til 72, og der skulle så stå tallet 52,72 som er tallet der skal bruge for det kan der beregnes med.
Celle G13 skal ende med 15,72 for de første 37 timer fra celle G2 er alm. arbejdstid resten er overtid.
Det næste regneark, Arbejdstid ugeplan med normtid er en udbygning.
Celle F12 viser ugens arbejde i timer og minutter i enheder af hundrede. Eksemplet ville være 53,80.
Celle F13 skulle vise 16,60 for det er det antal timer som ligger ud over normtiden i celle G1.
H11 burde give timelønnen gange antal arbejdstimer op til 37 og celle H13 skal give antal arbejdstimer ud over normtiden gange med timeløn*1,5, da man får 50 % oven i timelønnen for arbejdstid ud over 37 timer.
Håber nogle kan hjælp. Det store problem er at få skrevet 53 timer 48 minutter om til et alm. tal på 53,80.
Jeg bruge Excel 2016.
Arbejdstid_ugeplan.xlsxArbejdstid_ugeplan_med_normtid.xlsx