Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Facade-element i træ over fag

Besvar Besvar
Forfatter
Mike7913 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Medlem: 28.Jan.2023
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike7913 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Facade-element i træ over fag
    Sendt: 22.Jan.2025 kl. 07:13
Hej derude.

I G8 og G9 skal dimensioner for firhøvlet stå. Hvis man skifter til savskåret eller limtræ, skal bredde og højde kunne vælges der. Kan man lave en dropdown liste med de forskellige dimensioner, når man skifter mellem tømmer(firhøvlet, savskåret og limtræ)?

Håber i kan hjælpe.

Michael
Til top

Til top
Krogsgaard Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Medlem: 26.Apr.2024
Point: 197
Accepteret svar Accepteret svar
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Jan.2025 kl. 14:42
Niels Krogsgaard Otten
Til top
Krogsgaard Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Jan.2025 kl. 11:24
Ja det kan man godt
Du kan bruge funktion offset eller indeks for at finde den kolonne du vil starte i.

Limtræ samles i en lang kolonne set f.eks. L:O i stedet for L:AI.Det gør opslag simplere.

Derefter laves opslag som vi lavede for dig i Facade-element i beton Besked ikon 
Niels Krogsgaard Otten
Til top
Mike7913 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike7913 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Jan.2025 kl. 14:16
Hej igen Niels.

Det er simpelthen over min forstandLOL

Funktionen OFFSET = FORSKYDNING på dansk, så langt så godt, men hvordan bruger jeg den rent teknisk sammen med HVIS funktionen? Har høvlet engelske YouTube videoer ned, men kan ikke finde den som gælder i mit tilfælde.

Hvis eller når du får tid, vil jeg meget gerne se et eksempel. Det behøver ikke være mit ark, men bare så jeg forstår FORSKYDNING.

Lige et sidste nørdet spørgsmål. Kan man bruge HVIS, XOPSLAG og FORSKYDNING funktion i dropdown menu, altså i "Data", "Datavalidering", "Liste" og så under "Kilde"?

P.S Jeg håber ikke, at jeg støder nogen med alle de ark og spørgsmål her på forum.

Til top
Krogsgaard Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Accepteret svar Accepteret svar
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Jan.2025 kl. 14:42
Niels Krogsgaard Otten
Til top
Mike7913 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike7913 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Jan.2025 kl. 14:51
Jeg kigger dit ark.
Til top
Krogsgaard Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Jan.2025 kl. 14:57
Prøv lige igen, samtidig med kan du prøve at skifte mellem de tre typer i G6, 

Niels Krogsgaard Otten
Til top
Mike7913 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike7913 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Jan.2025 kl. 14:57
Nåede ikke at læse dit svar inden jeg postede.

Jeg ser dit ark og vender tilbage.

Michael
Til top
Krogsgaard Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Jan.2025 kl. 15:03
Prøv at vælge 
Limtræ - 65 -267
Derefter Firhøvlet træ uden at vælge andet. der kommer rød farve der indiker at der er et fejl valg. Du kan nu vælge Firhøvlet træ  - 45-45 og den røde farve forsvinder

Noget andet du kan iagttage er ved valg mellem de forskellige typer sker forskydningen i Kolonne AQ:AT

Niels Krogsgaard Otten
Til top
Mike7913 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike7913 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Jan.2025 kl. 16:24
Jeg tror, at jeg er med nu.

Hvad vil =Liste_2 sige i (H8), når jeg skal lave dropdown der?

Jeg mangler kun felt H8.

Til top
Mike7913 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike7913 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Jan.2025 kl. 16:45
Til top
Mike7913 Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mike7913 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23.Jan.2025 kl. 18:11
Det er jo =Kol_2

Fantastisk, det virker. Det er eddermame smart!

Kæmpe tak Niels og det blev et fedt arkBig smile

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2025 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk