Dansk Regneark Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Arrangementer   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opslag

Besvar Besvar
Forfatter
hkiel Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Medlem: 28.Aug.2018
Land: DK
Status: Offline
Point: 21
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hkiel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opslag
    Sendt: 21.Feb.2025 kl. 11:28
Hej superbrugere.

Jeg har et ark Koversigt som indeholder forskellige værdier af K2 m.fl. afhængig af aktuel ugedag.

G99 skulle gerne blive til 06:25 fra E2, idet to indgår i E11.

Q11 har jeg bare lavet en test, for at se om ma indgår i B11

Håber dette giver mening.

Håber på hjælp til dette opslag, som det jo må være.

VH Henrik
Til top

Til top
hkiel Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hkiel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21.Feb.2025 kl. 11:29
Jeg kunne ikke finde ud af at uploade filen.

VH Henrik
Til top
hkiel Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hkiel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21.Feb.2025 kl. 11:34
Til top
Krogsgaard Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Medlem: 26.Apr.2024
Land: Danmark
Point: 219
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21.Feb.2025 kl. 11:35
Vi vil gerne hjælpe det er nemmere nemmere hvis du uploader et ark 

Husk, at trykke på [Tak], hvis du kan lide et indlæg.
Husk, at trykke på [Accepteret Svar], hvis du kan bruge et løsningsforslag.
Niels Krogsgaard Otten
Til top
hkiel Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hkiel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21.Feb.2025 kl. 12:58
Men nu har jeg vist fået uploadet.

VH Henrik
Til top
Krogsgaard Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 13:23
Niels Krogsgaard Otten
Til top
Krogsgaard Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 18:06
K37 manglede og tilføjes i bunden af opslag tabel.

Opslag
Fri
K2
K3
K6
K12
K34
K35
K36
K37 
Niels Krogsgaard Otten
Til top
hkiel Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hkiel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 timer 52 minutter siden kl. 22:13
Tak.

Men den tabel forstår jeg simpelthen ikke.

Meningen var, at når der i G98 står K2 under to skal G99 blive 06:25, taget fra K2 med to under sig (E11)

Når der i H98 står K37 under fre skal H99 blive 05:45, taget fra K37 med fre under sig (B88)

Når der i F98 står K3 under on skal F99 blive 08:15, taget fra K3 med on under sig.

Når der i E98 står Fri skal E99 blive blank ("").

Håber dette giver mere mening.
Til top
hkiel Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hkiel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 timer 51 minutter siden kl. 22:14
Det må jo være noget med opslag med flere kriterier, men kan ikke brygge den sammen.
Til top
Krogsgaard Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 timer 51 minutter siden kl. 09:14
Data struktur:
Jeg valgt tabel løsning da det er meget robust måde at organisere data på. " Brugervenlig "
Du har viste en matrix model. Det giver en flere udfordringer når der skal søges, udvides, vedligeholdes uden VBA makro ....

Jeg har ikke testet alle parameter kan jeg se. K3 og K12 giver forkert resultat.  ma ti on. 
Det kan laves. min løsning vil blive med VBA makro. + en tabel. Med en sådan løsning vil vejen til en Pro løsning med en god brugerflade være kort. 

Fri og reduceret resultat data er opdateret
Niels Krogsgaard Otten
Til top
hkiel Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hkiel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 timer 44 minutter siden kl. 09:21
Hej igen.

Jeg har fundet en brugbar løsning, ved at ændre fra kolonnevis til rækkevis.

Men måske der findes en bedre formel i Uger F6 og/eller i Koversigt N2:T2

VH Henrik

Til top
Krogsgaard Se dropdown
Sølv bruger
Sølv bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Krogsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 9 minutter siden kl. 10:56
Hej Henrik
Det var da dejligt at du har en brugbar løsning, så kan du komme videre.

Godt du fik rette data struktur. Du er på rette vej.

Niels Krogsgaard Otten
Til top
hkiel Se dropdown
Bronze bruger
Bronze bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hkiel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 16 minutter siden kl. 11:49
Måske indeks sammenlign er bedre end xopslag, jeg kan bare ikke brygge dem sammen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2010 - 2025 Dansk Regneark Forum - en del af Excel-regneark.dk